Nieuws

Over ons Nieuws Manna foods en Piet Huysentruyt worden filmhit
Over ons Nieuws Manna foods en Piet Huysentruyt worden filmhit
Nieuws

Manna foods en Piet Huysentruyt worden filmhit

22/05/2016

Manna Foods en Piet Huysentruyt zijn goed op weg om een filmhit te worden op de social media. De voorbije weken doken verschillende filmpjes op via Facebook die op het eerste zicht getrukeerd leken. Op onnavolgbare wijze maakt Piet in zijn televisiekeuken de ene blunder na de andere. Dit op zo’n hilarische manier dat heel wat Facebook-gebruikers meenden dat het een persiflage was op het echte programma en het filmpje massaal deelden en verder stuurden.

Nu blijkt echter dat het gaat om een gezamenlijke actie van Manna Foods en Piet Huysentruyt. De bekende kok nam geheel belangeloos deel aan het project. Wel zal Manna, bekend van zijn bolognaisesaus, mayonaise en van vele andere sauzen, in ruil een aanzienlijk bedrag aan Cliniclowns schenken. “Dat bedrag laten we afhangen van het aantal keren dat de filmpjes op Facebook en via andere kanalen gedeeld worden. Maar zoals het er nu naar uitziet, belooft het alvast een succes te worden”, meent Hans Van de Venster, commercieel directeur van Manna Foods.

Sauzenproducent Manna Foods zag zijn omzet verleden jaar opnieuw met 13% stijgen tot 29 miljoen euro. De groeicijfers van het familiebedrijf komen bovenop de resultaten van 2014. Toen was er eveneens een groei van 15%. De sauzenproducent uit Wijnegem moet het daarbij niet enkel van zijn bekende bolognaise- en currysauzen hebben. Naast zijn mayonaise biedt Manna ook een uitgebreid gamma aan koude sauzen aan en produceert het zowel onder de eigen merknaam als onder private label. Het bedrijf zet een groot gedeelte van zijn productie af in het buitenland.

Over enkele weken duidelijk zijn welk exact bedrag het initiatief met Piet Huysentruyt gehaald heeft. Het zal zal meteen overhandigd worden aan de Cliniclowns. “Het is een organisatie die we met enthousiasme al ettelijke jaren steunen. Dat we met deze actie dankzij Piet nog nét dat ietsje extra kunnen doen is mooi meegenomen”, zegt ook Sylvie Van den Broeck, CEO en al de vierde generatie van haar familie die binnen het bedrijf actief is.

Voor de opnames kwam Piet Huysentruyt speciaal over van zijn Franse restaurant Likoké in Les Vans. Alles werd op één enkele dag ingeblikt en opdat het zo echt mogelijk zou lijken werd de echte televisiekeuken van Piet erg goed nagebootst.

Wie ook een keer wil kijken wat Piet ervan bakt in de “fake” filmpjes kan deze hier bekijken.

 

Bron: klik hier.